Mada

0
811

Dabartiniame pasaulyje vis mažiau daiktų turi ilgalaikę vertę. Ką jau kalbėti apie drabužius, batus ar kitas aprangos detales, kurios padeda mums kurti tam tikrą stilių. Kiekvieną sezoną pasirodančios mados naujovės, atnaujina ne tik parduotuvių lentynas, bet ir tavosios spintos turinį. Pokyčiai dažniausiai suvokiami teigiama prasme, ypač prakalbus apie stilių. Tas keistas noras „atsinaujinti“ buvo suformuotas mums to nė nežinant. Kaip tai atsitiko, verčiau neklauskite.

Nusikelkime į tuos laikus, kai buvo išrasta pirmoji elektros lemputė. Daugiau nei prieš šimtmetį T. Edisono užpatentuotas  išradimas, t.y. pirmoji lemputė, galėtų vis dar šviesti. Truputį paieškojus, rastume pavyzdžių, kurie tik įrodo, jog tokia galimybė tikrai egzistuoja. Bet verslui tai ne sprendimas. Buvo įdėta ne mažai pastangų, kad lemputės galiojimo laikas būtų kuo trumpesnis. Kitaip tai vadinama priverstiniu prekių senėjimu. Mados pasaulyje galioja panašūs dėsniai, bet kur kas subtilesni.

Kartais norisi sakyti, kad ne sezonas keičia madą, o pati mada keičia sezoną. Vos tik keliais laipsniais nukrinta termometro stulpelis, jau pradedame žvalgytis po naujų kolekcijų katalogus ir sprendžiame, ką čia įsigijus. Nors buvusį  šaltąjį sezoną išsivertėme su tuo, ką turime spintoje. Taip, rūbai susidėvi. Negalime tuo kaltinti nei platintojų, nei tuo labiau dizainerių, kurie parenka visas reikalingas medžiagas. Patys ieškome lengvesnio grobio. Tai reiškia, kad sutinkame imti daugiau, sumokėdami mažesne kaina, kartu sumokame ir už prastesnę kokybę. Bet grįžkime prie didžiojo mados pasaulio. Nebe reikalo jam yra suteiktas toks platus pavadinimas – „pasaulis“. Nuo idėjos iki pilno įgyvendinimo nueinamas ilgas kelias. Įvairūs madų šou, žurnalai, filmai, televizija, tai vadinamieji mados kanalai, kuriais bandoma tai transliuoti. Retai susimąstome, kaip rūbas, kurį dėvime patenka į mūsų rankas. Tai ne šeip paprastas medžiagos gabalas, kuriam buvo suteikta forma. Tai kur kas daugiau. Kodėl, būtent mėlyna spalva buvo tapusi sezono topu, o ne kokia nors kita? Šiam klausimui yra labai paprastas paaiškinimas. Užtenka vienam garsesniam dizaineriui į savo kolekciją įtraukti ar padaryti pagrindiniu akcentu mėlyną spalvą, kuri vėliau atsiras kitų dizainerių kolekcijose. Galiausiai tai paplis po parduotuves ir atsidurs tavo lentynoje. Suprasti tai lengva, tačiau negalima pamiršti kiek pastangų buvo įdėta, kad idėja taptų tikrove.

Mados pramonė rūpinasi ne tik, kaip pateikti idėją. Tai būtų per ne lyg paprasta. Kiekvienas naujas sezonas reikalauja milžiniškų išlaidų. Ir dar daugiau juodo darbo. Dizaineriai ieško įvairių įkvėpimo šaltinių. Tai gali būti kurio nors praėjusio dešimtmečio įvaizdis, senai pamiršto filmo aprangos detalės ar dabartinės aplinkos įžvalgos. Ir tai tik pati pradžia darbui, kurio laukia ilgas kūrybos procesas. Jeigu ne spaudžiantys terminai, nežinia kiek laiko lauktume, kol tai pamatytume.

Taigi, mada – nuolatos kintantis dalykas. Dėl to išmokite ją derinti su savu stiliumi. Nesivaikykite aklai, norėdami tapti super madingi. Jūsų stilius turėtų būti įvairių sezonų rezultatas. Pasinerkite į spalvingąjį mados pasaulį ir atraskite, kas jums labiausiai tinka. Juk ne veltui sakoma – rūbai, tartum antroji oda.

Nuotrauka by Victor Demcarchelier

Ankstesnis straipsnisKvepalai
Kitas straipsnisŠukuosenos: 2013 pavasaris/vasara
I’m Alice Barkley. I love writing articles about all your favorite celebrities! Please contact me if you want to suggest something or just to say Hi!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here